سردار حاج محمد مهدی زندی نیا
وبلاگ اختصاصی محمد مهدی زاده پاریزی
پنج شنبه 20 تير 1398برچسب:, :: 1:35 :: نويسنده : محمد مهدی زاده پاریزی

آقا یوسف ،پدر خانواده که حالا کشاورز است ،آن موقع در تعمیر گاهی فنی کار میکرد .تولد این نو رسیده ،خانه اش را حال و هوای دیگری داده بود. مادر برای سلامتی فرزندش نذر کرده و بچه به سلامت به دنیا آمده بود.قبل از هر چیز ،در گوش بچه اذان گفتند و بعد کمی تربت اما حسین را در دهان او  گذاشتند .این رسم خانواده بود تا انشاءالله تربت کربلا ضامن سعادت فرزندشان باشد.بچه دست به دست میچرخید اما هنوز اسمی نداشت .نزدیک غروب شد و قرار شد تا فردا صبح نامی بر او بگذارند.مادر آن شب خواب اما زمان (عج) را دیده بود ،آن هم کنار حوض زیبای خانه و در لابه لای عطر گلهای باغچه.

خواب مادر نام بچه را هم معلوم کرد .اسم او قشنگترین اسم بود : "محمد مهدی"

مادر از ابتدا توجه خاصی به محمد مهدی داشت و میگفت همیشه با وضو شیرش میدادم و با "بسم الله" او را بغل میکردم.مهدی از کودکی با صدای قرآن مادر ،قرآن خواندن را یاد گرفت و قبل از رسیدن به سن تکلیف شروع به خواندن نماز و گرفتن روزه کرد پس از رفتن به مدرسه تا سال 54 دبیرستان را در رشته ی ریاضی به پایان رساند که مصادف با درگیریهای انقلاب بود .

او در رشته ی راه و ساختمان دانشگاه قبول شد اما با آغاز جنگ تحمیلی ،دانشگاه را رها کرد و در جبهه به گروه دکتر چمران پیوست.حاج مهدی زندی نیا ،فرمانده ادوات لشکر 41 ثارالله ،تا روز شهادت،با ابتکارات و طرحهای خلاق خود برای پیشرفته تر کردن سلاحهای جنگی ،نقش و حضور مهمی در جبهه داشت .

مهدی زندی‌نیا روزگار جوانی‌اش را در کار و مبارزه گذراند. مبارزه با طاغوت را که تجربه کرد، بعد از انقلاب به سراغ مبارزه با التقاط و کج‌فهمی رفت و سپس با حضور در گروه چریکی شهید چمران، مبارزه‌ی پارتیزانی را تجربه کرد.

مبارزه‌ حاج مهدی در دوران دفاع مقدس، از جنس تلاش و نوآوری برای دور زدنِ تحریم‌های نظامی بود.
حاج مهدی مبدع ادوات نظامی متعددی است که هر کدام‌شان در جنگ کاربردی خاص پیدا کردند و موقعیت خاصی را خلق کردند. از جمله ادواتی که حاج مهدی در طول دوران جنگ ساخته می‌توان به دوشکای متحرک، توپ 106 بالا رونده، آرپی‌جی پریسکوپ‌دار، سکوی بالا رونده موشک‌انداز 107 میلی‌متری و قایق خمپاره‌دار اشاره کرد، که در موزه‌ی دفاع مقدس کرمان نگهداری می‌شوند.

حاج مهدی اسطوره‌ای ناشناخته است که بی شک قطره‌ای از دریای معارف وجودش می‌تواند نسلی عطش‌زده را از تشنگی نجات دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 5699
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

ساعت فلش مذهبی جنگ دفاع مقدس

فال انبیاء



فال حافظ

ذکر روزهای هفته دریافت کد پیغام خوش آمدگویی